Wednesday, January 02, 2013

Branding

I remember those day when I was kid, if I wanted to buy something the price must be cheaper. Kalau boleh is the cheapest one. Sbb mak ayah bukanlah orang senang. Tu pun dah bersyukur sangat2 kalau dapat, n kalau x dapat mmg dah bebiasaan la tu.
Tapi nowaday kids have their own taste. The options is out there. Tinggal nak belikan atau tidak aje.
Banyak sangat jenama kanak2 dipasaran dan punyai peminat cilik masing2 like boboiboy, ben10, upin ipin, hello kitty, pooh and etc.

My 3 little kids pun x ketinggalan esp the Adik Arif. Obses sangat dengan ben10 and upin ipin. Letih melayan....Baju, mainan, stationary mesti nak brand2 di atas esp ben10. Paling latest dia nak sgt2 sampai ingat kat mana giant store mende nie ialah perfume ben10.... Aiya my going to be 5yrs son sudah ada perfume OK..... Kau nak wangi2 utk sapa nie dik?.....Apalagi produk keluaran dia org nie yg nak pikat hati anak ibu ini. Nasib baikla Ben10 n boboiboy x buat restoran lagi....kalau x jadi mcm bawah nie...... Overrrrr
Hek eleh apalah sangat rasa air kau nie dik....

Nie lagi xleh tahan....air mineral jek tu..sanggup beli ok.. sbb apa? Upin Ipin kawan2......nie semua marketing ....tahniah korang...rabak poket mak ayah.....

Ayam goreng ibu masak lagi sedap....Feeling sgt la mkn ayam goreng upin ipin sambil layan citer yg diulang2.

1 comment:

mamaqari said...

sama la kita kak g..qari pn cntu..air upin ipin tu standard air kotak jer..ltk branding upin ipin dh jd 2 henggit lbh..pandai diorg target bdk2